لطفا مرورگر خود را تمام صفحه کنید
Coming Soon!
×
021-88081641

جلسه آشنایی با کارگاه والد-کودک

اساتید اطلاعات گالری سبد خرید
جلسه آشنایی با کارگاه والد-کودک

در ایران در یک دهه اخیر یادگیری موسیقی قنش پر رنگی در میان طبقه متوسط و مرفه جامعه یافته است که امری است بسیار قابل توجه و تحسین. مادران و پدران یادگیری موسیقی را به عنوان یک فعالیت آموزشی فوق برنامه در زندگی کودکانشان می گنجانند. برای یادگیری موسیقی در کلاس ها ثبت نام می کنند. سازهای مختلف خریداری می کنند و در قبال آن انتظارات مشخصی از کودکانشان و مدرسان موسیقی دارند.

گرچه استقبال از یادگیری و آموزش موسیقی پدیده ایست در خور ستایش اما انتظارات و دور نمای والدین از آموزش فرزندانشان گاهی از توانایی های فرزندان و پتانسیل های جلسات آموزشی فراتر می رود.

گاهی مشاهده می شود که والدین انتضار دارند که کلاس های موسیقی از فرزندانشان یک موسیقیدان حرفه ای بسازند و فرزندانشان اجراهای حرفه ای داشته باشند.

برای روشن تر شدن این مشکل می توان از موارد مشابه آموزشی مثال زد: فرزندان در مدرسه به یادگیری ریاضیات، ادبیات،جغرافی و فیزیک می پردازند.آیا والدین از فرزندانشان انتظار دارند که در ازای گذراندن سال های متمادی دروس ریاضی،ریاضیدان شوند؟ یا نویسنده حرفه ای و یا مورخ؟ گرچه یادگیری هر کدام از این زمینه ها برای زندگی بزرگسالی فرزندان ضروری است،اما برای مثال نمی توان از همه دانش آموزان انتظار ریاضیدان شدن داشت. یادگیری ریاضیات،تاریخ،ادبیات،فیزیک و بقیه دروس به منظور فراگیری یک دانش عمومی و کلی و بالا بردن مهارت های ذهنی و زندگی فرزندان صورت می گیرد و در نهایت نتایج و مشاغل و تخصص های فرزندان حتی با توجه به استعدادهایشان در زمینه های خاص بسیار متنوع و متفاوت خواهد بود.برای مثال هر کودک باهوش ریاضی بالا،لزوما ریاضی دان شدن را انتخاب نخواهد کرد.

موسیقی نیز چنین است،هدف از آموزش و یادگیری موسیقیريالموسیقیدان حرفه ای شدن نیست و در واقع نمی تواند باشد.موسیقی می تواند به عنوان یک ماده آموزشی مهارتی،ذهنی و فرهنگی و از همه مهم تر پرورشی در نظر گرفته شود. جدا از تفاوت های فردی کودکان و نوجوانان  در یادگیری و اجرای موسیقی و بدون در نظر گرفتن استعدادها و توانمندی های خاص و عمومی آن ها نمی توان از همگان انتظار اجرای بی نقص و حرفه ای موسیقی را داشت و البته که اجرا تنها هدف و غایی ترین دست آورد موسیقی نیست. محدود کردن موسیقی به اجرا در حقیقت دست کم گرفتن موسیقی به عنوان یک پدیده تکاملی،تاریخی و باستانی انسانی است. گرچه کیفیت سیستم آموزشی در موسیقی بسیار مهم است اما ارزیابی این کیفیت الزاما از طریق اجراهای موسیقی آن گونه که امروزه در ایران رواج یافته است امکان پذیر و معقول نیست . برای ارزیابی کیفیت یادگیری موسیقی می توان به ارزیابی های دیگر نیز پرداخت. برای مثال میزان زشد و پیشرفت توانایی های ذهنی ،حرکتی و مهارتی فرزندان یکی از روش های ارزیابی است. در یادگیری نواختن موسیقی مغز حرکات و فرآیندهای ذهنی هم زمان با هم را می آموزد.فرآیندهایی که شاید تنها در بعضی ورزش ها قابل یادگیری باشند.در یادگیری موسیقی کودکان تمرکز شنوایی و بینایی هم زمان را می آموزند و در عین حال می آموزند که چگونه خود را با اصواتی که در گروه نوازی می شنود هماهنگ و هم زمان کند.

در آخر شاید مهم ترین بعد موسیقی به عنوان یک پدیده انسانی و فرهنگی،انتقال فرهنگ و تشریک مساعی است.

کودکان در فرایند یادگیری دسته جمعی موسیقی تشریک مساعی،هم ذات پنداری  و همراهی با هم نوعان را می آموزند. یاد می گیرند که احساساتشان را بیان کنند و احساسات دیگران را با هم ذات پنداری درک کنند. آموزش موسیقی می تواند در رشد خلاقیت و تجسم تصویری و روایی کودکان موثر واقع شود.

شاید بهتر باشد کمی در انتظارات و دیدمان نسبت به آموزش ،یادگیری و اجرای موسیقی تجدید نظر کنیم و دریابیم که دانست موسیقی امری فراتر از صرفا توانایی نواختن یک ساز است. آموزش موسیقی ابزاری موثر در پرورش ادراک و شناخت انسانی است و موسیقی می تواند نقش مهم در روند تکامل انسان داشته باشد. 

 
معرفی دوره
 
 
معرفی اساتید
شیلان
شیلان اردلان

مشاهده رزومه

رزومه
نام و نام خانوادگی: شیلان اردلان
ساز تخصصی: جلسه آشنایی با کارگاه والد-کودک

متولد:1362 سنندج

مدرک تحصیلی:کارشناسی موسیقی از دانشگاه سوره تهران 1384

گذراندن دوره های آموزشی موسیقی کودکان زیر نظر خانم سودابه سالم1387

سوابق شغلی:تدریس ساز سه تار از سال 1386 در کلاس های آزاد دانشگاه سوره موسسه دهلیز هفت هنر، آموزشگاه موسیقی آوای پارسی و ....

تدریس موسیقی کودک از سال 1390 در آموزشگاه های متعدد تهران

سوابق اجرایی:همخوان در کنسرت  موسیقی کوبه ای گروه رادها به سرپرستی یگانه راد در فرهنگسرای شفق 1383

نوازنده سه تار و همخوان در کنسرت موسیقی سنتی و محلی گروه رونا به خوانندگی حوروش خلیلی در سلیمانیه عراق1387

نوازندگی سه تار و انتخاب موسیقی در گروه تئاتر کلمات و مرد در حوزه هنری و شرکت در فستیوال های تئاتر در لیتوانی،فرانسه و آلمان 1391 تا 1393

نوازندگی سه تار و همخوان در کنسرت موسیقی مهتاب رو به سرپرستی وصال عربزاده در تالار رودکی 1395

نوازندگی سه تار و همخوان در کنسرت موسیقی سنتی و محلی بانوان در گروه دلوپن به سرپرستی آزاده شمس در فستیوال موسیقی آلمان 1395

آثار استاد

-

 
 
آخرین مقالات

از تخفیفات و طرح های ویژه مطلع شوید

7 روز هفته، پاسخگوی شما هستیم.
88081641 - 021 | 88081639 - 021
info@shahrashoobmusic.com
اپلیکیشن iOS نوای شهر آشوب
اپلیکیشن iOS نوای شهر آشوب
اپلیکیشن اندروید نوای شهر آشوب
اپلیکیشن اندروید نوای شهر آشوب

logo-samandehiنماد اعتماد الکترونیک

سامانه بلیط کنسرت
تخفیفات ویژه
ثبت نام آنلاین
استودیو صدا
ثبت نام آنلاین
021-88081639 | 021-88365642 | 021-88081641