تئوری موسیقی ایرانی

تئوری موسیقی ایرانی

ردیف در لغت به معنی پشت سر هم قرار گرفتن است. در موسیقی دستگاهی ایران به طرز قرار گرفتن آهنگ‌ها و نغمات موسیقی، ردیف می‌گویند و هر یک از این آهنگ‌ها، گوشه نامیده می‌شود. گوشه‌ای که وسعت صوتی‌اش از همه پایین‌تر است، معمولاً به عنوان اولین گوشه انتخاب می‌شود و درآمد نامیده می‌شود و گوشه‌های دیگر به دنبال آن آورده می‌شوند. گوشه‌ها بنا به ذوق و سلیقه استادان موسیقی دستگاهی ایران جمع‌آوری شده و در مقامات موسیقی ایرانی با نظم و ترتیب خاصی ردیف شده اند

پیش ثبت نام

رزومه استاد ابراهیم حسینی

Alternate Text
  • نام : ابراهیم
  • نام خانوادگی : حسینی
  • ساز تخصصی : سنتور
  • ساز مکمل : .
  • سال تدریس : از سال

آثار صوتی و تصویری و مکتوب:

تالیف و تدوین و جمع آوری ردیف شامل 470 گوشه(در دست چاپ).

تالیف کتاب در مورد انتقال اجتمای انا در موسیقی ایران( در دست چاپ).

سابقه هنری و فعالیت ها:

شروع فعالیت موسیقی از سال 1346 نزد استاد محمود کریمی در رشته آواز و وازندگی سنتور از سال 1349 در مرکز فرهنگ و ارشاد سابق اصفهان و سپس شاگردی نزد استان رضا شفیعیان به مدت 11سال.

اجرای کنسرت متعدد و توریستی آموزشی در تهران ,اصفهان و شهرکرد برای گردشتکی تشکیل گروه رهی برای کنسرت های مختلف در شهرهای مختلف ایران.

آثار استاد ابراهیم حسینی

رزومه استاد عیسی غفاری

Alternate Text
  • نام : عیسی
  • نام خانوادگی : غفاری
  • ساز تخصصی : تار
  • ساز مکمل : سه تار
  • سال تدریس : از سال ۱۳۸۵ سال

آهنگساز، نوازنده تار و سه تار، معلم موسیقی ایرانی

کارشناسی و کارشناسی ارشد نوازندگی موسیقی ایرانی از دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر تهران

مدیرگروه موسیقی ایرانی دانشگاه علمی و کاربردی واحد46

معلم تار هنرستان موسیقی دختران

استاد تار و سه تار و دروس نظری مرتبط با موسیقی ایرانی (فرم وآفرینش، تحلیل ردیف، سازشناسی و

پیوند شعروموسیقی) درهنرستانعالیِ موسیقی تهران.

 

- کارنامه:

آهنگسازی آلبوم «وابات» - موسیقی بختیاری

آهنگسازی و اجرای آلبوم «شب و روز» - تکنوازی تار

آهنگسازی آلبوم «چون رقص آب» با آواز علی زندوکیلی و زهره قلی پور

آهنگسازی و اجرای آلبوم«سُرود باد» دونوازی سه تار و کوزه

آهنگسازی و اجرای آلبوم«بازتاب» - تکنوازی تار

کتاب «موسیقی سوگ در ایل بختیاری» - پژوهش

مجموعه‌ی «کتابِ تار و سه تار» - آموزشی، در سه جلد

مجموعه ی شعر«هرچه دست جنباندم نایستاد، "من"بود»

آهنگسازی آلبوم «در آتش مشتاقی» با آواز وحید تاج(اجرای گروه وابات)

 

- در آستانه ی انتشار:

آهنگسازی آلبوم «طعم تصنیف» با آواز پوریا اخواص(اجرای گروه وابات)

آلبوم «ردیفِ نو» - معرفی و اجرای گوشه‌هایی در آواز بیات کرد

آثار استاد عیسی غفاری

         

 

         

 

         

 

         

 

         

رزومه استاد حمیدرضا برزوئی

Alternate Text
  • نام : حمیدرضا
  • نام خانوادگی : برزوئی
  • ساز تخصصی : سنتور
  • ساز مکمل : تنبک
  • سال تدریس : از سال

مادرم استاد قالیباف و پدرم استاد معمار
و به واسطه ی هنرشان همیشه با موسیقی استادان بزرگ این سرزمین عجین بودند و با آنها زمزمه میکردند.
مادرم در حین قالیبافی و خانه داری
وپدرم در هنگام طراحی ، آجرچینی ، تزئین و ..... .
و هر دوشان با یک دستگاه ضبط و پخش کوچکی که همیشه همدمشان بود :
آثار بنان ، بهاری ، کسایی ، پایور ، شهناز ، مشکاتیان ، شجریان ، کیانی ، فرهنگ فر و لطفی و لطفی و لطفی .....
من درین خانه بالیدم .
از ده سالگی سنتور نوازی را نزد استاد گرانقدرم امین موسوی از شاگردان قدیمی استاد کیانی و تمبک را نزد استاد شیرین سخنم قاسم بختیاری که از شاگردان قدیمی ناصر خان فرهنگ فر بودند آغاز کردم.
چندی بعد افتخار حضور در کلاس درس مجید کیانی و محمدرضا لطفی را یافتم و سالها در محضرشان شاگردی نمودم.
در طی آن سال ها افتخار همکاری با دوستانم در گروه های آفرینش ، مهر ، صبحدم ، اورنگ ، چکاوک ، اقبال و رود به سرپرستی استاد مجید درخشانی را یافتم .
اجرای تکنوازی سنتور در سومین مجموعه ی برنامه های (( شب ساز ایرانی ))
اجرای برنامه ی ساز و آواز در  نخستین جشنواره ی  (( موسیقی کلاسیک ایرانی ))
اجرای چاووش هشت اثر استاد محمدرضا لطفی در سی و دومین (( جشنواره ی فجر )) همراه همنوازان سایه
اجرای دو نوازی  سنتور و تمبک در (( سلسله نشستهای تخصصی موسیقی )) در استان البرز
همکاری در ضبط آلبومهای
مجموعه ی تصانیف عارف قزوینی
یادواره ی اقبال آذر
عاشقانه ها
ساز و آواز صبحدم
از دیگر فعالیتهای من بوده است
.
به تازگی گروه « همنوازان برومند » را تاسیس نموده ام.

این روزها همچنان ساز میزنم،
شاگردی می کنم،
می آموزانم.

آثار استاد حمیدرضا برزوئی